Hur går det till att hyra släp av PIRA? Ring och boka tid när ni önskar hyra släpet, sedan kommer ni till Kronvägen 34A i Järfälla där vi skriver hyresavtal, ni betalar hyreskostnaden och vi hjälper till att montera släpet, har du egna lasthållare ska dessa vara monterade på bilen när ni kommer och ev. verktyg för injustering av lasthållarna behöver finnas tillgängliga.

Hur räknas hyrestiden? Observera, våra öppettider är må-on 09.00-16.00. hyres/hämt/lämntider räknas från dagen då boxen hämtas dvs. antingen må, tis eller onsdag, tills den lämnas åter och det behöver ske må, ti eller onsdag. (Följaktligen: om man önskar hyra annan tid än må-ons. ex. sö-sö behöver man hämta under våra öppettider må-ons och betala från den dagen den hämtas till när den återlämnas på en må-ons).

Vi har begränsad möjlighet att ta förfrågningar/bokningar via mail, telefon är att föredra.

Hyresbokningar sker per telefon och underlättas om vi vet:
1.Datum och önskad tid för hämtning/lämning
2.Observera våra nuvarande öppettider är må-on så hämtning och lämning sker inom de dagarna.

Har PIRA fysisk butik? PIRA har ett showroom (besök behöver alltid föranmälas), varor skickas eller hämtas hos oss. Vi nås på telefon må-ons 09.00-16.00 och det går bra att avtala tid för visning av våra produkter.

Hur sker betalning? Betalning sker via kort, konto eller kontant och normalt när produkten/objeket hämtas. Undantag kan göras efter förfrågan, sedvanlig kreditkontroll och enligt överenskommelse.

Ingår försäkring i kostnaden?
Släp Släpen är helförsäkrade, vid ev. skada som inte är ringa (typ skadat blinkersglas el. liknande) står kund för reducerad självrisk om 1500:-. Vid ringa skada debiteras motsvarande skadans omfattning. I övrigt är kund ansvarig för att släpet återlämnas i det skick ni hyrde det med undantag av normalt slitage.

Det här är ett urval av de vanligast förekommande frågorna, för ytterligare information vänligen ring!