Har PIRA fysisk butik?
PIRA har showroom (besök behöver alltid föranmälas), varor skickas till hela landet. Vi nås på telefon må-ons 09.00-16.00 och det går bra att avtala tid för visning av produkterna.

Leverans och pris?
Vi använder DHL och Postnord. Leveranser fraktas normalt inom 1-4 arbetsdagar. Kostnaden beror på vikt och storlek på paketet och var i landet det ska sändas. Kontakta oss så ger vi besked.

Hur går det till att hyra släp av PIRA?
Ring och boka tid när ni önskar hyra släpet, sedan kommer ni till Kronvägen 34A i Järfälla där vi skriver hyresavtal, hyreskostnaden betalas och vi hjälper till att montera släpet.

Leverans och pris?
Observera, öppettiderna är må-on 09.00-16.00. hyres/hämt/lämntider räknas från dagen då släpet hämtas dvs. antingen må, tis eller onsdag, tills den lämnas åter och det behöver ske må, ti eller onsdag. (Följaktligen: om man önskar hyra annan tid än må-ons. ex. sö-sö behöver man hämta under våra öppettider må-ons och betala från den dagen släpet hämtas till när släpet återlämnas på en må-ons).

Hur räknas hyrestiden?
Observera, öppettiderna är må-on 09.00-16.00. hyres/hämt/lämntider räknas från dagen då släpet hämtas dvs. antingen må, tis eller onsdag, tills den lämnas åter och det behöver ske må, ti eller onsdag. (Följaktligen: om man önskar hyra annan tid än må-ons. ex. sö-sö behöver man hämta under våra öppettider må-ons och betala från den dagen den hämtas till när den återlämnas på en må-ons).

Hyresbokningar sker per telefon och underlättas om vi vet:
1.Datum och önskad tid för hämtning/lämning
2.Observera våra nuvarande öppettider är må-on så hämtning och lämning sker inom de dagarna.

Ingår försäkring i kostnaden för hyra av släp?
Släpen är helförsäkrade, vid ev. skada som inte är ringa (typ skadat blinkersglas el. liknande) står kund för reducerad självrisk om 1500:-. Vid ringa skada debiteras motsvarande skadans omfattning. I övrigt är kund ansvarig för att släpet återlämnas i det skick ni hyrde det med undantag av normalt slitage.

Hur sker betalning?
Betalning sker via kort, konto eller kontant och normalt när produkten/objeket hämtas. Fakturering sker efter förfrågan och sedvanlig kreditkontroll enligt överenskommelse.

Ett urval av de vanligast förekommande frågorna, för ytterligare information vänligen ring!