Betalningssätt:
-Swish
-Förskottsbetalning
-Kort eller kontant
-Faktura (endast efter godkännande och särskild kreditprövning, se nedan)

Köp: Kontakta oss om den vara du vill köpa tillsammans med dina kontaktuppgifter samt önskat betalningssätt så skickar vi varan direkt eller när betalning är oss tillhanda alternativt mot faktura.

Köp- och leveransvillkor: För att beställa varor av PIRA behöver du vara fyllda 18 år. Är du under 18 krävs målsmans godkännande. Ev. fraktkostnad tillkommer.

Faktura: Betalning kan under vissa förutsättningar ske via faktura med 10 dagars betalningstid. Kontakta oss om du önskar betala via faktura. Vid fakturaköp görs alltid en kreditkontroll först och vi äger rätten att neka fakturaköp. Varulager: Skulle det vara så att varan du beställt är slut på lager meddelar vi detta snarast möjligt.

Leverans: PIRA har inte fysisk butik, varor skickas eller hämtas hos oss. Leverans av varor sker i normalfall inom 1-4 arbetsdagar från det att vi mottagit din beställning. Vid eventuell slutförsäljning hör vi av oss direkt. Varor skickas med DHL alternativt med Posten.

Fraktpriser: En av de vanligaste frågor vi får från våra kunder gäller frakten – hur varorna levereras och hur mycket det kostar. Beställda varor skickas med Posten alt. DHL och fraktkostnaderna baseras på paketens eller brevens vikt och leveransort. För exakt fraktpris på just din order, kontakta oss så ger vi besked.

Fraktkostnad: Beroende av storlek, ort och vikt samt om kund är privat eller företag. Garantier På samtliga varor lämnas 1 års garanti mot material/tillverkningsfel. Garanti gäller från det ursprungliga inköpsdatumet OBS! Garantin gäller inte: 1. skador som orsakats av felaktig användning, skötsel, slarv eller andra skador som inte beror på material- eller tillverkningsfel. 2. skador orsakade av ingrepp av annan än professionell serviceverkstad. 3. varan ska inte ha utsatts för onormal användning eller vanvård och garantin omfattar inte slitagedelar och förbrukningsvaror. Garantin gäller inte om felet beror på en olyckshändelse efter att du fått varan eller om du låtit bli att följa skötsel- och serviceanvisningar. PIRA förbehåller sig rätten att reparera varan eller byta ut den. Spara alltid ditt kvitto alt faktura som gäller som garantisedel. Om kvitto/faktura är utställt på namngiven privatperson/företag kan vi enkelt se i vårt kundregister vilken vara som köpts och vilket datum varan införskaffades. Det är i sådana fall inget problem om du tappat bort ditt kvitto. Ta gärna kontakt med oss om funderingar angående ditt köp eller i övrigt om några frågetecken skulle uppstå.

Vid ångerrätt/retur ska varan skickas till: PIRA Kronvägen 34 A 175 67 JÄRFÄLLA Telefon: 070-456 46 00

Ångerrätt/Retur/Reklamation: Vill du som kund sända tillbaka varan står du själv för kostnaden. I enlighet med distansavtalslagen har du som kund ångerrätt i 30 dagar från inköpsdatumet. Skulle du inte vara nöjd med varan, skickar du tillbaka den och betalar för returfrakten. Varan ska skickas tillbaka i originalförpackning och vara i oförändrat skick. *Återköp/retur/garanti/reklamation sker endast efter kontakt med oss. Specialbeställningar återköps inte. PIRA löser inte ut paket mot postförskott eller efterkrav. Återbetalning av varans pris, dock inte fraktkostnaden sker inom 30 dagar från det att säljaren mottar meddelande om att köpet hävts OBS! *En förutsättning för att skicka tillbaka varan är att alltid skicka e-post till oss info@pira.se och tala om att ni tänker återsända produkten. Vi ber dig skriva och bifoga en förklaring om skäl till returen. Informationen bör inkludera vilken eller vilka varor du önskar byta, ditt namn och kontaktuppgifter, ev. fakturanummer samt hur du önskar pengarna tillbaka.

Transportskada: Om varan har transportskadats ska du anmäla detta direkt till chauffören eller senast efter 5 dagar till fraktbolaget som gör en skadeanmälan. Fyll i och skicka med retursedeln som vi bifogar efter kontakt med oss. PIRA står givetvis för fraktkostnaden av ersättningsvaran. Felleverans Vid ev. felleverans står också PIRA för eventuell extra fraktkostnad. Vid retur (som inte beror på att varan är skadad/trasig eller felaktig vid leverans) står kunden för fraktkostnaden samt att emballeringen om inte samma emballering används som varan anlände i. PIRA löser inte ut paket mot postförskott.

Reklamation: Enligt konsumentköplagen har du 3 år på dig att reklamera ett ursprungligt fel på en vara. Du måste lämna ett meddelande om felet inom skälig tid efter det att du har upptäckt det. När garantitiden har gått ut är det köparen som ska bevisa att felet fanns från början.

Personuppgiftslagen: Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Transportskada: Vid transportskada eller saknat gods: Kontrollera direkt vid mottagandet av varorna att ingenting är skadat och att antalet motsvarar beställningen. Skulle varorna vara skadade, gör en anmälan till info@pira.se

Pris: PIRA reserverar sig för att utbud, priser och information kan ändras utan föregående varsel. Vi reserverar oss även mot ev. skrivfel. Om vi mot förmodan satt ut fel pris på en vara förbehåller vi oss rätten att ändra summan till den rätta vid ett köp. Skulle detta uppstå sedan beställning skett meddelar naturligtvis PIRA kunden om detta och kund ges möjlighet att häva köp.