Hur går det till att hyra takbox el. släp av PIRA? Ring och boka tid när ni önskar hyra takboxen el. släpet, sedan kommer ni till Kronvägen 34A i Järfälla där vi skriver hyresavtal, ni betalar hyreskostnaden och vi hjälper till att montera takboxen/släpet, har du egna lasthållare ska dessa vara monterade på bilen när ni kommer och ev. verktyg för injustering av lasthållarna behöver finnas tillgängliga.

Hur räknas hyrestiden? Observera, våra öppettider är må-on 09.00-16.00. hyres/hämt/lämntider räknas från dagen då boxen hämtas dvs. antingen må, tis eller onsdag, tills den lämnas åter och det behöver ske må, ti eller onsdag. (Följaktligen: om man önskar hyra annan tid än må-ons. ex. sö-sö behöver man hämta under våra öppettider må-ons och betala från den dagen den hämtas till när den återlämnas på en må-ons).

Vi har inte möjlighet att ta förfrågningar/bokningar via mail.

Hyresbokningar sker per telefon och underlättas om vi vet:
1.Datum och önskad tid för hämtning/lämning
2.Önskas bara box eller box + lasthållare (kräver bil med rails, se rails under hyra).
3.Vilket bilmärke, årmodell samt bilmodell tänker ni montera boxen på.
4.Finns behov av box som är längre än 185 cm invändigt ex. vid frakt av långfärdsskidor.
5.Observera våra nuvarande öppettider är må-on så hämtning och lämning sker inom de dagarna.

Har PIRA fysisk butik? PIRA har ett showroom (besök behöver alltid föranmälas), varor skickas eller hämtas hos oss. Vi nås på telefon vardagar 09.00-16.00 och det går bra att avtala tid för visning av våra produkter. Sommartid kan trampolinen provhoppas, ring före.

Hur sker betalning? Betalning sker via kort, konto eller kontant och normalt när produkten/objeket hämtas. Undantag kan göras efter förfrågan, sedvanlig kreditkontroll och enligt överenskommelse.

Ingår försäkring i kostnaden?
Släp Släpen är helförsäkrade, vid ev. skada som inte är ringa (typ skadat blinkersglas el. liknande) står kund för reducerad självrisk om 1500:-. Vid ringa skada debiteras motsvarande skadans omfattning. I övrigt är kund ansvarig för att släpet återlämnas i det skick ni hyrde det med undantag av normalt slitage.

Takbox försäkring/skada Ingen försäkring finns som tillval vid hyra av takbox. Ni är ansvarig för att boxen och ev. lasthållarna återlämnas i det skick ni hyrde dem med undantag av normalt slitage (ex. stenskott). Beroende av er bil och hemförsäkring kan ev. annan skada täckas upp för er i händelse av det oförutsedda. Det är inte tillåtet att lasta ved vätskor eller annat som väsentligt smutsar ner takboxen inuti. Skulle så ske debiteras kund extra för rengöring. Repas eller skadas på annat sätt takboxen under hyrning som inte är att hänföra till normalt slitage debiteras kund för motsvarande värdeminskning beroende på skada.

Vid ev. avbokning av takbox?
Helst vill vi undvika återbud och säkert ni med, men om avbokning sker och vi har en vecka på oss ges vi
en möjlighet att hyra ut boxen till någon annan. Om avbokning sker och vi har mindre än en vecka på oss
från bokat uthyrningsdatum, debiterar vi avgift med 50 % av kostnaden för den tänkta uthyrningen.
Moms? PIRA är momsregistrerat och har F-skattsedel. Samtliga priser är angivna inklusive moms.

Det här är ett urval av de vanligast förekommande frågorna, för ytterligare information vänligen ring!